Voor veel bedrijven, zelfstandig ondernemers en andere organisaties is het tegenwoordig noodzakelijk om makkelijk vindbaar te zijn op het internet. Dankzij het toepassen van SEO kun je aanzienlijk groeien als bedrijf. Door hogere bezoekersaantallen én een hogere kwaliteit qua bezoekers te scoren, ontstaat er merkbekendheid en kan een bedrijf uitblinken op het internet. Zoekmachine optimalisatie is vaak een belangrijk onderdeel van een marketingplan. Bovendien zijn veel bedrijven bereid om te investeren in deze vorm van marketing.
Wat doet een SEO specialist
SEO (Search Engine Optimization) betekent in het Nederlands: ‘zoekmachine optimalisatie.’ Door middel van strategisch opgestelde teksten en het gebruiken van relevante trefwoorden kan een SEO Specialist ervoor zorgen dat een homepage of webpagina hoog in de ranglijst van zoekresultaten weergegeven wordt. Het doel van een SEO Specialist is dus om het bezoekersaantal omhoog te schroeven evenals de kwaliteit van de bezoekers. Met kwalitatieve website bezoekers worden geïnteresseerden en potentiële kopers bedoeld.
SEO Specialisten werken meestal samen met SEO tekstschrijvers (copywriters). De SEO Specialist richt zich tot de strategie en de tekstschrijver schrijft op basis van die strategie de gewenste teksten. SEO Specialisten verrichten ook onderzoeken uit. Het is noodzakelijk om te weten welke zoekwoorden populair zijn zodat ze de inhoud van een website tactisch kunnen optimaliseren. SEO Specialisten zullen op basis van deze resultaten een marketingplan kunnen formuleren of ze verwerken de resultaten in een rapport en verkopen deze aan hun klant.
Veelgestelde Vragen
Hieronder vind je enkele veelgestelde vragen omtrent het beroep SEO Specialist.